Ez a téma sok vitának ad alapot mostanában és a legtöbb fórumon újra és újra terítékre kerül. Mégsem látom a pozitív irányú változást a munkaerőpiacon. Teljesen jogos az elvárás az álláskeresők felől, de bevallom velem is előfordult minden igyekezetem ellenére, hogy a tengernyi teendő mellett kimaradt valaki a szórásból. Természetesen, ha megkeresett, szíves-örömest átbeszéltem vele a kérdéseit. Ezzel csak arra szeretnék utalni, hogy a munkaerőt kezelők kapacitása is véges.

 

 

Ahogy azonban olvashattátok a Hollandiában állást kereső ismerősöm a fejvadász cégektől minimum 2 napon belül kapott specializált, csak neki szóló választ. Akkor is, ha elutasításra került. Idehaza ez miért nem megy ilyen egyszerűen?

 

Azt gondolom, az okok kevésbé a technikai problémákban keresendők: ma már a legtöbb állásportál rendszerében be tud állítani a hirdető egy sablonválaszt legalább. Egyes fejvadászcégek automatikusan e-mailt küldenek, ha a korábban megpályázott pozícióhoz hasonló nyílik meg.

 

Az érdekek vizsgálata talán közelebb visz ahhoz, hogy megértsük, miért késik a visszajelzés. Egy HR-esnek vagy fejvadásznak a célja, hogy a tökéletes jelöltet találja meg az adott pozícióra és emellett sajnos nem ritka az illető túlterheltsége. A fejvadászat hihetetlenül teljesítmény és célorientált szakma. Egy nagy halmazból kell megtalálni azt a pár jelöltet bizonyos határidőn belül, akik megfelelnek a pozíció minden kritériumának. A vállalati HR-es pedig sokszor a nagy számokkal küzd: egy-egy pozícióra százával jelentkeznek. Ráadásul a HR nem karrier tanácsadó, nem feladata a jelöltek pátyolgatása.

 

Gyakorlatilag a visszajelzés egy szükséges plusz a HR-esnek, ugyanakkor egy rendkívül fontos momentum a pályázónak. Ugye érzitek az érdekellentétet?

 

Mégis, a visszajelzés lehet érdeke az interjúztatónak is. Maradjunk csupán az üzleti érveknél: sosem lehet tudni, hogy mikor jön egy fordított helyzet. Az interjúzott alany válhat akár üzleti partnerré vagy megbízóvá a későbbiekben. Másrészt morális, etikai és jogi okokból nem mondhat nemet a HR-es a kérésre. Nem tisztességes, ha egy teljesítmény megítélésére szolgáló helyzet lezáratlan marad. Igen, a visszajelzés és a mértéke nagyrészt a HR-es lelkiismeretét is mutatja.

 

Láttam azonban olyan tisztességes kollégát is, aki egyszerűen csak erősen konfliktuskerülő volt. Nem mert, nem akart negatív véleményt közölni. Félt, hogy haragszanak majd rá.

Kedves álláskeresők! Érdemes tehát várni és kérdezni, ha magától nem jön a válasz.  

Én a legtöbb kollégámhoz hasonlóan az őszinteségben hiszek és úgy vettem észre, hogy a jelentkezők is sokkal jobban értékelik ezt. Sőt örülnek, mert megtisztelem őket. Kérdeznek, kíváncsiak, hogy lehetnének jobbak. Amíg ez az érdeklődés fennáll, megéri válaszolni! Ne feledjük, a visszajelzés sokszor a siker forrása is lehet…  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fejvadaszom.blog.hu/api/trackback/id/tr994374375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pelorata 2012.04.15. 09:22:02

Aki nem tudja epmondani, hogy egy "most nem önre esett a választásunk" mondatot epmondani, szerintem ne menjen hr-esnek.

pelorata 2012.04.15. 09:26:37

Bocsi, "elmondani" akart lenni, és csak egyszer. A gyerek meglökte a kezemet, a hozzászólás meg elment félkészen.

Allaskereso 2012.05.18. 21:39:11

Jó nézőpont. :) Nekem az a véleményem erről, hogy ha cégvezető lennék, valahogy megoldanám ezt, ugyanis ez egy "jó PR" a cégnek.

Ott van mondjuk a DM üzletlánc. Az a szlogenjük, hogy az ember ott érzi, hogy fontos. És valóban, a legtöbb DM-ben e szerint az elv szerint kezelik a vásárlót. És ők minden esetben visszajeleztek, amikor állásra jelentkezést adtam le hozzájuk.

Érdekes még az a hozzáállás, hogy esetleg később üzleti partner lehet... Egy átlagember rengeteg céggel kerül kapcsolatba, ahol pénzt hagy. Simán előfordulhat, hogy így veszít a cég egy vásárlót is. Vagy egy családnyi vásárlót. :) Csupán azért, mert nem jeleznek vissza akár többedszerre sem.